STTK:n Palola: Vaalikevät takana, kesä täydessä vauhdissa

Eduskuntavaalin tulos oli erittäin tasainen ja vahvisti edellisten vaalien suuntauksen. Suomi on siirtynyt pysyvästi pois kolmen suuren puolueen aikakaudesta ja sen myötä hallituksen muodostaminen on tullut aiempaa haastavammaksi.

Teboilin kesäetu Union jäsenille

Kesälomakaudelle erikoisalennus: 1.6.-31.7.2019 saat bensiinistä ja dieselistä alennusta peräti 2,5 senttiä litralta!

Jäsenristeily – matkustusohjeita

Tässä vastauksia Union jäsenristeilylle matkustamiseen liittyen. Ilmoittautuneille lähetetään sähköpostilla matkatilausohje, josta ilmenee kirjautumisohjeet matkatoimistojen ja VR:n sivuille.

Kutsu Ammattiliitto Union 22 h -jäsenristeilylle 21.-22.9.2019

Tervetuloa mukaan 500 uniolaisen 22 h -jäsenristeilylle syyskuussa! M/S Europa irrottaa köydet lauantaina 21.9. klo 18.30 Helsingin Länsiterminaali 1:stä ja lähtee kohti Tallinnaa. Tallinnassa on sunnuntaina 22.9. maissaoloaikaa neljä tuntia klo 8-12. Laiva palaa Helsinkiin sunnuntaina klo 16.00. Iloiseen seuraan mahtuu mukaan 500 Union jäsentä!

Maksuton Kesäduunari-info neuvoo nuoria työntekijöitä pulmatilanteissa

SAK:n, Akavan ja STTK:n yhteinen Kesäduunari-info aukesi 2.5. Kesäduunari-infossa yhteydenottoihin vastaa tänä vuonna oikeustieteen ylioppilas Liisa Lehtonen. Lehtonen toivoo, että kesätyöntekijät ottaisivat yhteyttä rohkeasti heti, jos jokin kesätöihin liittyvä asia mietityttää. Perehtymällä huolellisesti työntekijän oikeuksiin ja velvollisuuksiin jo ennakkoon voi ehkäistä asioiden muuttumista ongelmiksi.

Tuija Sarlin on valittu Union varapuheenjohtajaksi

Ammattiliitto Union ylimääräinen edustajisto valitsi tänään liiton varapuheenjohtajaksi Tuija Sarlinin.

Liity nyt ja osallistu iPad-arvontaan

Ammattiliitto Unio on Kelan toimihenkilöiden ja Ammattiyhdistys Nousun ammattiliitto. Union jäsenet työskentelevät pankki- ja sosiaalivakuutusaloilla.

Ammattiliitto Unio on liittynyt #ykkösketjuun

#ykkösketjuun-kampanja haluaa Suomeen ihmisoikeuksia koskevan yritysvastuulain. Laki velvoittaa yritykset välttämään ja vähentämään toimintansa kielteisiä ihmisoikeusvaikutuksia.

KTH:n puheenjohtajaksi Tuija Sarlin ja varapuheenjohtajaksi Pekka Köli

Kelan toimihenkilöt ry:n valtuusto valitsi ylimääräisessä kokouksessaan 2. huhtikuuta yhdistyksen uudet puheenjohtajat. Valinnat jouduttiin tekemään yhdistyksen puheenjohtaja Heli Martinmäen menehdyttyä yllättäen maaliskuussa. Valtuusto valitsi yksimielisesti hallituksen puheenjohtajaksi Tuija Sarlinin ja varapuheenjohtajaksi Pekka Kölin.

STTK: Sopimusjärjestelmää kehitettävä nykyjärjestelmän pohjalta, työehtojen vähimmäissuoja turvattava

Yleissitovuudesta ja paikallisesta sopimisesta on viime vuosien aikana käyty kiivastakin keskustelua. On selvää, että sopimusjärjestelmää on kehitettävä vastaamaan työmarkkinoiden ja työelämän muutoksia.