Uutiset

Hallituksen on pidettävä lupauksensa ja puututtava raskaudesta ja perhevapaiden käytöstä johtuvaan syrjintään työelämässä

Antti Palolaa pyydettiin jatkamaan STTK:n puheenjohtajana

Antti Palolaa on pyydetty jatkamaan STTK:n puheenjohtajana joulukuussa alkavalla edustajistokaudella. Pyynnön esitti STTK:n hallituksen kokouksessa tänään kaikkien jäsenliittojen puolesta Tehyn puheenjohtaja Millariikka Rytkönen.

Vielä ehtii hakea PHT:n hyvinvointikursseille

Hakuaika syyskauden perheiden ja aikuisten kursseille päättyy 5.9.

Webinaareja tarjolla

Unio järjestää yhdessä Nordic Financial Unions’in eli NFU:n kanssa kolme kaikille Union jäsenille avointa rahoitusalan työnteon haasteita käsittelevää webinaaria.

Työmarkkinakeskusjärjestöt kannustavat koronarokotteen ottamiseen

Turvallisen työskentelyn varmistamiseksi työpaikoilla on hyvä keskustella aktiivisesti koronasta työntekijöiden ja työnantajien kesken. Koronarokotukset takaavat, että pääsemme nopeammin avaamaan yhteiskuntaa ja turvaamme näin työpaikat.

Jäsenpalvelussa poikkeava palveluaika 30.8.

Jäsenpalvelu on suljettu henkilöstötilaisuuden vuoksi maanantaina 30.8.2021 klo 10-12.30. Jäsenpalvelu palvelee tämän jälkeen normaalisti klo 14 saakka.

Luottamushenkilönä toimiminen ei ole iästä kiinni

Luottamushenkilön ei ole pakko olla kaiken tietävä, kokenut kehäkettu, sanovat KTH:n ja Nousun nuoret henkilöstönedustajat. Tehtäviin saa koulutusta, ja taustalla ovat vankat tukiverkostot.

Pandemia koettelee nuorten jaksamista

Korona-aika on heikentänyt erityisesti nuorten ja yksin asuvien työhyvinvointia, kertoo Työterveyslaitoksen Miten Suomi voi? -tutkimus.

Onnellisuus työssä lähtee korvien välistä

Työssä kuin työssä voi olla onnellinen, sanoo itsensä johtamisen valmentaja Ilkka Koppelomäki. Avainasemassa on hoksata, mikä tekee omasta työstä merkityksellisen.

Työmarkkinakeskusjärjestöt: Työpaikoilla on nyt etsikkoaika luoda koronanjälkeiset uudet käytännöt

Suomen koronaexit koskee myös työpaikkoja. Nyt on työnantajien ja työntekijöiden oikea hetki yhdessä suunnitella, kuinka siirtyminen ’uuteen normaaliin’ tapahtuu ja miten työpaikan arkea kannattaa uudistaa. Samalla on päättäjien ja viranomaisten käsissä huolehtia rokotusten etenemisestä siten, että tautitilanteen takapakilta vältytään.