STTK:n uudessa pelissä seikkaillaan kiperissä työelämätilanteissa

STTK on julkaissut uuden nuorille suunnatun työelämäaiheisen pelin.

Ammattiliitto Union toiminta päättyy vuoden 2021 loppuun

Ammattiliitto Union edustajisto päätti keskiviikkona 10.11.21 pitämässään kokouksessa liiton purkamisesta.

Union edustajiston varapuheenjohtaja Kristiina Widenius on kuollut

Ammattiliitto Union edustajiston varapuheenjohtaja ja Ammattiyhdistys Nousun edustajiston puheenjohtaja Kristiina Widenius on menehtynyt vakavaan ja ankaraan sairauteen.

Terveydenhuollon monikanavainen rahoitus on vahvuus, jota ei ole syytä romuttaa

EK, SAK, Akava ja STTK ovat huolissaan parlamentaarisesta valmistelutyöstä, jossa tarkastellaan terveydenhuollon ja kuntoutuksen monikanavarahoituksen purkamista.

STTK patistaa suomalaisia ottamaan koronarokotteen

Suomi on onnistunut tähän asti erittäin hyvin noin puolitoista vuotta kestäneen koronapandemian hallinnassa. Koko ajan tavoitteena on ollut varmistaa kansalaisten terveys ja turvallisuus, yhteiskunnan mahdollisimman avoin toiminta sekä terveydenhuollon ja sairaanhoidon kantokyky. Maailmanlaajuisen pandemian muuttuvissa tilanteissa Suomi on taitavasti tasapainoillut rajoitusten ja yhteiskunnan avoimuuden välillä.

STTK selvitti: Työtehtävien liiallinen määrä edelleen suurin kuormittava tekijä

Henkinen kuormitus työpaikoilla on viimeisen kahden vuoden aikana laskenut viisi prosenttiyksikköä. Melko tai erittäin kuormittavaksi työn kokee nyt 43 prosenttia työssäkäyvistä. Sosiaali- ja terveysalalla työskentelevillä henkinen kuormitus on kuitenkin selvästi suurempaa. Heistä 59 prosenttia kokee työnsä henkisesti kuormittavaksi. Tiedot käyvät ilmi STTK:n tänä syksynä teettämästä Terveellinen ja turvallinen työelämä -kansalaiskyselystä.

Koronavuoden opit käytäntöön

Kelassa laaja etätyömahdollisuus säilyy jatkossakin. Nordeassa sopivaa etä- ja läsnätyöpäivien määrää haetaan yksiköstä ja työtehtävistä riippuen.

Uusi normaali hakee muotoaan

Työelämässä haetaan nyt tasapainoa etä- ja läsnätyön välille. Koronakriisin uudessa vaiheessa olisi keskityttävä erityisesti hyvinvoinnin edistämiseen, sanoo Työterveyslaitoksen tutkija Virpi Ruohomäki.

Hallituksen on pidettävä lupauksensa ja puututtava raskaudesta ja perhevapaiden käytöstä johtuvaan syrjintään työelämässä

Antti Palolaa pyydettiin jatkamaan STTK:n puheenjohtajana

Antti Palolaa on pyydetty jatkamaan STTK:n puheenjohtajana joulukuussa alkavalla edustajistokaudella. Pyynnön esitti STTK:n hallituksen kokouksessa tänään kaikkien jäsenliittojen puolesta Tehyn puheenjohtaja Millariikka Rytkönen.