Vuosilomat – mitkä asiat vaikuttavat vuosilomien järjestelyihin

Kesälomat ovat alkaneet ja nyt on hyvä hetki kerrata pelisääntöjä vuosiloman pituuteen ja ajankohtaan, vuosiloman ansaintaan perhevapaiden aikana sekä miten toimia, jos lomalla sairastuu.

STM: Työntekijöiden toimeentulon vahvistamiseksi tehtäviä lakimuutoksia jatketaan vuoden loppuun – valtio osallistuu ansiopäivärahojen rahoitukseen myös lomautusajalta

Työttömyysturvaa tarvitsevien ihmisten taloudellista asemaa vahvistetaan tilanteessa, jossa moni on joutunut työttömäksi tai lomautetuksi. Valtio osallistuu väliaikaisesti ansiopäivärahojen rahoitukseen.

Teboilin kesäetu jäsenille

Teboil tarjoaa Union jäsenille korotetun kesäedun 18.6.–18.8.

Vastuullisuus keskiössä eurooppalaisten pankkialan järjestöjen yhteisessä julistuksessa

Eurooppalaiset pankkialan työnantaja- ja työntekijäjärjestöt julkaisivat toukokuussa yhteisen julistuksen finanssialalla tehtävään työhön liittyvistä näkökulmista, mukaan lukien neuvontapalvelut. Yhteisellä julistuksella pankkialan sosiaalidialogin osapuolet nostavat esille hyviä käytäntöjä, joilla finanssialan palveluja voidaan vastuullisesti tarjota EU-maiden kansalaisille.

ESAS sparraa esimiehiä ja asiantuntijoita

Ammattiyhdistys Nousun esimiesjäsenten  neuvotteleva luottamusmies Jenni Taivassalo kertoo, miksi myös esimiesten ja asiantuntijoiden kannattaa kuulua ammattiliittoon.

Laittomien uhkauksien prosessiin helpotus työntekijöille

Suomen hallitus on antamassa esityksen laittoman uhkauksen asettamisesta virallisen syytteen alaiseksi silloin, kun uhkaus kohdistuu henkilöön hänen työtehtävänsä vuoksi ja rikoksentekijä ei kuulu työpaikan henkilöstöön.

Työmarkkinakeskusjärjestöt: Suomen etu on investointeja ja työllisyyttä tukeva EU-rahoitus

Koronakriisi on koskettanut koko Euroopan unionia ja se on johtanut ennennäkemättömään terveydelliseen ja taloudelliseen shokkiin. Kyse on poikkeuksellisesta tilanteesta, johon EU-maat eivät ole voineet itse vaikuttaa. Yhteistyötä tarvitaan pandemian nujertamisessa, mutta myös kriisistä elpymisessä.