Kelan toimihenkilöyhdistys oudoksuu Hiilamon väitteitä

Helsingin yliopiston sosiaalipolitiikan professori Heikki Hiilamo kritisoi kolumnissaan Kelan tapaa hoitaa sille kuuluvaa perustoimeentulotuen etuuskäsittelyä.

Nousu hyväksyi aiesopimuksen Pron kanssa – Unio jatkaa toimintaansa

Union jäsenyhdistys Ammattiyhdistys Nousu ry on hyväksynyt tänään 5.5.2021 aiesopimuksen liittymisestä Ammattiliitto Pro:n jäsenyhdistykseksi. Nousun edustajiston päätöksellä ei ole välitöntä vaikutusta Union toimintaan.

Vertaistukea asiantuntijoille

Parasta Kelassa on työn merkityksellisyys ja monipuoliset työtehtävät, sanoo Kelan asiakaspalvelua kehittävä Lahja Johansen-Lampsijärvi. Tukea työhön tarjoaa Union esimies- ja asiantuntijatoiminta.

Tavoitteena kuuden tunnin työpäivä?

Suomessa on vahva kokoaikatyön kulttuuri. Historian valossa työajan lyhentäminen palkkoja leikkaamatta on kuitenkin mahdollista.

Union jäsenkortit 2021-2022

Osalle liiton jäsenistä on lähetetty huhtikuussa toinen Ammattiliitto Union jäsenkortti 2021-2022.

Jari Kaitosuosta Union uusi toiminnanjohtaja

Edunvalvonta-asiantuntija Jari Kaitosuo on valittu Ammattiliitto Unio ry:n uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässä 1.4.2021.

Veroilmoitusten jättöajat lähenevät

Katso verohallinnon ohjeet etätyöstä ja verovähennyksistä.

STTK: Teknologiateollisuuden ilmoitus yksi etappi matkalla yleissitovuuden purkamiseen

Teknologiateollisuus ry:n ilmoitus hajauttaa työehtosopimusneuvottelut joko paikallisesti tai valtakunnallisesti sovittaviksi on STTK:n puheenjohtajan Antti Palolan mielestä yksi etappi työnantajaleirin pitkäaikaisessa tavoitteessa murtaa suomalainen työmarkkinoiden sopimusmalli ja viedä työehdoista sopiminen yksinomaan yritystasolle.