Tuija Sarlin on valittu Union varapuheenjohtajaksi

Ammattiliitto Union ylimääräinen edustajisto valitsi tänään liiton varapuheenjohtajaksi Tuija Sarlinin.

Liity nyt ja osallistu iPad-arvontaan

Ammattiliitto Unio on Kelan toimihenkilöiden ja Ammattiyhdistys Nousun ammattiliitto. Union jäsenet työskentelevät pankki- ja sosiaalivakuutusaloilla.

Ammattiliitto Unio on liittynyt #ykkösketjuun

#ykkösketjuun-kampanja haluaa Suomeen ihmisoikeuksia koskevan yritysvastuulain. Laki velvoittaa yritykset välttämään ja vähentämään toimintansa kielteisiä ihmisoikeusvaikutuksia.

KTH:n puheenjohtajaksi Tuija Sarlin ja varapuheenjohtajaksi Pekka Köli

Kelan toimihenkilöt ry:n valtuusto valitsi ylimääräisessä kokouksessaan 2. huhtikuuta yhdistyksen uudet puheenjohtajat. Valinnat jouduttiin tekemään yhdistyksen puheenjohtaja Heli Martinmäen menehdyttyä yllättäen maaliskuussa. Valtuusto valitsi yksimielisesti hallituksen puheenjohtajaksi Tuija Sarlinin ja varapuheenjohtajaksi Pekka Kölin.

STTK: Sopimusjärjestelmää kehitettävä nykyjärjestelmän pohjalta, työehtojen vähimmäissuoja turvattava

Yleissitovuudesta ja paikallisesta sopimisesta on viime vuosien aikana käyty kiivastakin keskustelua. On selvää, että sopimusjärjestelmää on kehitettävä vastaamaan työmarkkinoiden ja työelämän muutoksia.

STTK selvitti: Enemmistö kansanedustajaehdokkaista laajentaisi työnantajan velvoitetta työntekijöiden osaamisen kehittämiseksi

Selkeä enemmistö (63 %) STTK:n kyselyyn vastanneista kansanedustajaehdokkaista olisi valmis laajentamaan työnantajan velvoitetta työntekijöiden osaamisen kehittämiseksi. Vastaajista 44 prosenttia on valmis laajentamaan velvoitetta jonkin verran, 19 prosenttia haluaisi laajentaa sitä selvästi.

Ammattiliitto Union varapuheenjohtaja Heli Martinmäki on kuollut

Ammattiliitto Union varapuheenjohtaja ja Kelan toimihenkilöt ry:n puheenjohtaja Heli Martinmäki on kuollut. Heli menehtyi äkilliseen sairauskohtaukseen maanantai-iltana 4. maaliskuuta. Hän oli kuollessaan 39-vuotias.

STTK: Sosiaaliturvauudistus käyntiin palvelut edellä

Palvelulähtöinen sosiaaliturvauudistus saa laajaa kannatusta eduskuntavaaliehdokkailta.

STTK:n vuoden alussa teettämän kyselyn mukaan eduskuntavaaliehdokkaat kannattavat laajasti sosiaaliturvan uudistamista palvelulähtöiseen suuntaan. Sosiaaliturvan uudistamista palvelulähtöiseen suuntaan pitää erittäin tärkeänä 44 prosenttia ja jokseenkin tärkeänä 47 prosenttia ehdokkaista. Palvelulähtöisyyden tärkeyttä korostavat eduskuntavaaliehdokkaat yli puoluerajojen. Kyselyyn vastasi yhteensä 406 eduskuntavaaliehdokasta.

STTK laski: Palkansaaja on tänään tienannut pörssijohtajan päiväpalkan

Tiedot vuodelta 2017 osoittavat, että palkansaaja on 18. helmikuuta tienannut pörssiyhtiön toimitusjohtajan päiväpalkan verran. Vuonna 2017 tähän tarvittiin 34 työpäivää kun vuotta aiemmin suhdeluku oli 33 päivää.

Telan Alueelliset työeläkekoulut käynnistyvät ympäri Suomen 20.2.2019 alkaen

Syntyvyys alenee! Julkisuudessa keskustellaan siitä, kestääkö eläkejärjestelmämme vai ei. Uudet tulevaisuuslaskelmat ovat tulossa. Työeläkevakuuttajat TELA ry:n alueellisten työeläkekoulujen teemana on eläketurva, rahoitus ja kestävyys.