Pyydä työkaveri mukaan jäseneksi – jäsenhankinta palkitsee!

Työpaikallasi on varmasti henkilöitä, joille kukaan ei ole maininnut mahdollisuudesta liittyä omaan ammattiliittoon. Tutkimusten mukaan erityisesti nuorilla henkilöillä liittyminen jää usein vahingossa tekemättä – ihan vaan tietämättömyydestä johtuen. ”Kukaan ei ole ehdottanut” on useimmiten kuultu syy. Ammattiliitto Union jäsenyhdistykset Kelan toimihenkilöt KTH ja Ammattiyhdistys Nousu tarjoavat erinomaisen ratkaisun tähän ongelmaan.

Jäsenyyttä pohtivalle työkaverille voi kertoa, että liitto pitää huolen siitä, että häntä kohdellaan työssään oikeudenmukaisesti, palkka maksetaan oikein ja työssä noudatetaan työehtosopimusta. Liiton jäsenenä saa apua, jos jokin on epäselvää tai vaivaa mieltä. Neuvoa voi kysyä Nousun luottamusmieheltä, KTH:n yt-valtuutetulta tai liiton jäsenpalvelusta. Kelassa noudatetaan KTH:n suoraan työnantaja Kelan kanssa solmimaa työehtosopimusta ja pankissa noudatetaan Union sopimaa rahoitusalan työehtosopimusta.

Jos työelämässä tulee isompia ongelmia, jäsenen käytössä on Union oikeus- ja lakimiespalvelut. Jäsenelle kuuluu myös työttömyysturva siltä varalta, että jää työttömäksi. Lisäksi on vielä mahdollisuus osallistua KTH:n, Nousun ja Union järjestämiin vapaa-ajan tilaisuuksiin.

Vahva jäsenkunta on meidän kaikkien yhteinen etu. Uniolaisena eli KTH:n tai Nousun jäsenenä olet niiden ihmisten joukossa, joita kiinnostaa se, kuinka hyvin työntekijöistä pidetään huolta. Tule mukaan kasvattamaan yhteisöä!

Jäsenhankinta palkitsee

Unio palkitsee uuden jäsenen hankkijan 20 euron arvoisella Superlahjakortilla. Jäsenhankkija saa itse päättää, minkä liikkeen lahjakortin valitsee. Vaihtoehtoja on yli sata ja ne kaikki löytyvät GoGift’in verkkosivuilta.

Uuden jäsenen liittyessä Unioon hän voi merkitä jäsenhakemuslomakkeeseen jäsenhankkijan nimen. Jäsenmaksusuoritusten alettua Unioon toimisto toimittaa tiedon jäsenhankkijasta GoGift’ille, joka lähettää jäsenhankkijalle sähköpostilla arvokoodin. Tämä koodi on vaihdettavissa lahjakorttiin GoGift’in verkkosivuilla. Lahjakortti puolestaan toimitetaan joko sähköisesti tai kotiin postitse. Lahjakortin voi myös pilkkoa pienempiin osiin, esim. kahdeksi kymmenen euron arvoiseksi lahjakortiksi eri liikkeisiin.

Unioon ja KTH:hon tai Nousuun liittyminen on helpointa sähköisellä liittymislomakkeella.

Tässä vielä seitsemän hyvää syytä liittyä jäseneksi!