Matkustusohjeita

Tässä vastauksia Union jäsenristeilylle matkustamiseen liittyen. Ilmoittautuneille lähetetään sähköpostilla matkatilausohje, josta ilmenee kirjautumisohjeet matkatoimistojen ja VR:n sivuille.

Lentäminen

Lentomatkat maksetaan vain, mikäli matka yhteen suuntaan muilla kulkuneuvoilla kestäisi yli 4 tuntia. Lentomatkoissa on hyödynnettävä mm. viikonloppuhinnat ym. tarjoukset. Matkatilausohje lähetetään ilmoittautuneille sähköpostitse.

Juna

Junaliput varataan VR:n yritysverkkokaupasta. Matkatilausohje lähetetään ilmoittautuneille sähköpostitse.

Bussi (muu kuin yhteiskuljetus)

Bussiliput tulee ostaa joko Matkahuollosta tai suoraan bussista, jolla matkan suorittaa. Bussilipun hinnan matkustaja veloittaa tilaisuuden järjestäjältä matkalaskulomakkeella.

Peruutus- ja muutoskulut

Mikäli matkalipun tilannut henkilö peruuttaa tai muuttaa varaamansa matkan ilman perusteltua ja todistettavaa syytä (esim. lääkärintodistus), joutuu hän itse maksamaan peruutuksesta mahdollisesti aiheutuvat kustannukset matkatoimistolle.

Matkaliput tilataan aina tiettyä tilaisuutta varten. Varauksessa huomioidaan kutsussa mainitut tilaisuuden alkamis- ja päättymisajankohdat. Mikäli matkan varaaja muuttaa henkilökohtaisista syistä matkustusajankohtaa ja kustannukset em. johtuen nousevat, tulee ylimenevä osuus matkustajan itsensä maksettavaksi.