Jäsenedut

Tähän on koottu Union jäsenenä käytettävissäsi olevat omaan talouteen ja vapaa-aikaan liittyvät alennukset ja jäsenedut. Etuja käyttäessäsi pidä jäsenkortti lähettyvillä, sillä useimmiten tarvitset jäsennumeroasi.

Jäseneduista saat aina tietoa myös Union jäsenpalvelusta puh. 020 741 2960 klo 10:00 – 14:00  ja sähköpostilla: jasenpalvelu@unioliitto.fi.

Jäsenedut

Jäsenlehti

UNIO-lehti ilmestyy neljä kertaa vuodessa tuhdissa 28 sivun muodossaan. Lehdessä käsitellään sekä ajankohtaisia että ajattomampiakin työelämään liittyviä aiheita.

Jäsenvakuutukset Vakuutusyhtiö Turvassa

Unio on vakuuttanut jäsenensä Turvan matkustajavakuutuksella ja vapaa-ajan tapaturmavakuutuksella. Vakuutukset ovat voimassa sen vuoden loppuun, jonka aikana vakuutettu täyttää 68 vuotta. Jos vakuutettu jää eläkkeelle ennen kuin täyttää 68 vuotta, vakuutus on voimassa sen vuoden loppuun, jonka aikana jää pysyvälle eläkkeelle. Liiton jäsenenä saat Turvasta myös merkittäviä jäsenetuja.

Matkustajavakuutus

Vakuutus on voimassa Suomesta ulkomaille tehtävillä sekä kotimaan vapaa-ajan matkoilla vakuutusehtojen mukaisesti. Matkustajavakuutuksessa vakuutettuina ovat liiton jäsenet ja heidän mukanaan matkustavat alle 20-vuotiaat lapset, mukaan lukien omat lapset ja lapsenlapset, puolison lapset sekä vakuutetun kanssa vakinaisesti samassa taloudessa asuvat lapset. Vakuutus ei sisällä matkatavaravakuutusta.

Liiton jäsenkortti toimii matkavakuutuskorttina, joten se kannattaa pitää aina matkalla mukana. Vaihtoehtoisesti saat matkavakuutuskortin puhelimeesi lataamalla ilmaisen TaskuTurva –mobiilisovelluksen. Ammattiliitto Union jäsenet näkevät sovelluksen kautta niin omat henkilökohtaiset vakuutuksensa kuin vakuutukset, jotka liitto on ottanut jäsenilleen. Lisätietoja TaskuTurvasta ja sen latausohjeet löydät täältä.

Vapaa-ajan tapaturmavakuutus

Liitto on ottanut jäsenilleen myös vapaa-ajan tapaturmavakuutuksen. Vakuutuksesta korvataan vakuutusehtojen mukaisesti tapaturman hoitokuluja ilman omavastuuta. Lisäksi vakuutukseen sisältyy korvaus tapaturman aiheuttamasta pysyvästä haitasta.

Löydät lisätietoa jäsenvakuutuksista ja vakuutusehdoista: turva.fi/unio.

Lataa tästä matkavakuutus- tai viisumitodistus

Täyden kympin asiakasedut Turvasta

Turva tarjoaa ammattiliitto UNIOn jäsenille 10 % jäsenalennuksen vapaaehtoisista, jatkuvista vakuutuksista. Jos sinulla on Turvan kotivakuutuksen lisäksi vähintään yksi henkilö-, kasko-, lemmikki- tai venevakuutus, saat lisäksi 10 % omistaja-alennuksen.

Jos sinulla on vain yksi vakuutus, saat omistaja-alennuksen kahden vuoden asiakkuuden jälkeen. Nämä alennukset eivät koske liikennevakuutusta.

Lisäksi Turva tarjoaa ammattiliittojen jäsenille räätälöityjä vakuutustuotteita, kuten kattavan Liittokaskon sekä Henkikulta- ja Parikulta –henkivakuutukset.

Järjestövakuutus Vahinkovakuutusyhtiö If’issä

Unio on ottanut jäsenten turvaksi järjestövakuutuksen, josta korvataan mahdolliset henkilö- ja esinevahingot liiton tapahtumiin osallistuessasi.

Union jäsenet saavat Ifin vakuutuksista tuntuvia järjestöasiakkaan If-keskittäjäalennuksia. Lisätietoja https://www.if.fi/henkiloasiakkaat/jarjestot/unio

Teboilin polttoainealennus

Union jäsenkortin kääntöpuolella on magneettiraita, jolla saat alennusta poltto- ja voiteluaineista Teboil-huoltamoiden kulloinkin voimassaolevista hinnoista.

Alennuksia saa on 2,1 snt/ltr dieselistä ja bensiinistä, 10 % voiteluaineista ja 5 % nestekaasusta, autokemikaaleista ja pesusta. Alennukset ovat voimassa myös Teboil automaattiasemilla Teboil Express automaattiasemia lukuun ottamatta. Tarkemmin www.teboil.fi/liitto

Lakimiesneuvontaa yksityiselämän asioissa

Jäsenemme saavat tarvitessaan Asianajotoimisto Eversheds Sutherland’ista lakiasioiden puhelinneuvontaa yksityiselämää koskevissa oikeudellisissa asioissa. Jäsenelle maksuttoman neuvonnan edellytyksenä on, että lakimies voi selvittää asian puhelimessa ilman perehtymistä asiakirjoihin. Luottamuksellinen neuvonta voi liittyä esim. kiinteistö- tai asuntokauppoihin, perhe- ja perintöoikeuteen.

Varaudu kertomaan jäsenkortistasi jäsennumero. Puhelinneuvonta toimii ma-pe klo 10-16 seuraavissa numeroissa: Helsinki 010 6841 400, Hämeenlinna 010 6841 401, Jyväskylä 010 6841 402, Tampere 010 6841 403, Turku 010 6841 404.

Levin Etelärakan mökki

Union jäsenenä saat 20 % alennusta Etelärakan juuri remontoidusta kahdeksan hengen lomamökistä. Esittely, varaustilanne ja hinnasto https://etelarakka.fi/.

Laita varausten viestikenttään viesti ”Union jäsen -20%”. Hinnat sisältävät loppusiivouksen.

Meri-Ruukin lomakylä

Meri-Ruukin lomakylässä Meri-Teijossa on mökkejä vuokrattavana jäsenetuhintaan.

Normaalikausi 2020

Viikkonumerot:

2-7 6.1-13.2.
9-15 24.2.-8.4.
16-22 14.4.-31.5.
35-52 24.8.-22.12

Viikonloppu (pe-su/pe-ma) 360,00 eur/380,00 euroa.

Arkiviikko (4 vrk/ ma-pe) 380,00 euroa.

Viikko (7 yötä) 540,00 euroa.

Sesonkikausi 2020

Viikkonumerot:

1 1.1.-5.1.
7-8 14.2.-23.2.
15-16 9.-13.4.
23-34 1.6-23.8.
52-1 23.12.-3.1.2021

Viikonloppu (pe-su/pe-ma) 440,00 eur/460,00 euroa.

Arkiviikko (4 vrk/ ma-pe) 500,00 euroa.

Viikko (7 yötä) 720,00 euroa.

Pakettihinnat:

Pääsiäinen to-ma 500,00 e, juhannus to-ma 550,00 e, joulu ke-su 500,00 e, uusi vuosi to-su 500,00 e.

Rantasauna 25,00 eur/h lomakylän asukkaille.

Mökit varattavissa myös vuorokaudeksi tai muina ajanjaksoina!

Varaukset/tiedustelut: Meri-Ruukin lomakylä

p. 0400 872 172 tai info@meri-ruukki.fi, www.meri-ruukki.fi

Suomen Hostellijärjestö

Lomaretkiä silmällä pitäen; Suomen Hostellijärjestöllä on ympäri Suomea useita erilaisia hotellitasoonkin yltäviä edullisia majoituskohteita. Hostellijärjestöön kuuluvissa kotimaan hostelleissa saa 10 % alennuksen esittämällä Union hostellitunnuksella varustetun jäsenkortin. Saat myös ulkomailla hostellimajoitukseen tarvittavan kansainvälisen hostellikortin (myös mobiiliversio) jäsenhintaan.

Lisätietoja: Suomen Hostellijärjestö ry, www.hostellit.fi/

1.askel-hyvinvointijaksot

Palkansaajien Hyvinvointi ja Terveys eli PHT järjestää täysihoidollisia ja erittäin edullisia 1.askel-hyvinvointijaksoja työikäisille aikuisille ja heidän perheilleen. Aikuisten jaksoilla muun muassa aktivoidutaan liikkumaan tai pudottamaan painoa.

Hakuajat, hakuohjeet ja lisätietoa: www.pht.fi.

Viking Line

Viking Line tarjoaa Union jäsenille alennushintoja tietyillä risteilyillä. Etu on voimassa vapaa-ajan matkoilla (ei ryhmämatkoilla). Tarjolla on myös arvokuponkeja ja äkkilähtötarjouksia eri tuotetunnuksin. Varaudu näyttämään jäsenkorttiasi lippuja lunastaessasi ja terminaalissa.

Tarkemmat tiedot, erikoistarjoukset ja varausohjeet www.vikingline.fi ja myös puhelimitse puh. 0600 41577 (1,64 €/puhelu + pvm)Varattaessa on mainittava tuotetunnus FPKRY

Eckerö Line

Eckerö Line tarjoaa Union jäsenille 20 % alennuksen henkilölippujen risteily- ja reittimatkojen päivittäisestä verkkokauppahinnasta. . Alennukset vain verkkokaupasta käyttämällä tuotekoodia JARJ20 varausvaiheessa. Ajalla 22.6.-9.8.2020 alennus on vain -10%.

Etuhinnat koskevat Union jäseniä ja samalla varauksella mukana olevia matkustajia. Voimassa oleva jäsenkortti tulee esittää lippuja lunastettaessa. www.eckeroline.fi/STTK

Tallink Silja

Tallink Silja tarjoaa etuja vapaa-ajan matkustamiseen Club One -kanta-asiakasohjelman kautta. Club One on palkitseva kanta-asiakasohjelma, jossa on kolme tasoa: Bronze, Silver ja Gold.  Kun liityt Tallink Siljan Club One -kanta-asiakasohjelmaan, pääset jäsenetuna suoraan ohjelman Silver-tasolle.

Liity Club One –kanta-asiakkaaksi osoitteessa www.clubone.fi/erikoisliittyminen.

Liittyminen tapahtuu Union sopimusetunumerolla 133184. Mikäli olet jo Club One -jäsen, nykyinen kanta-asiakasnumerosi pysyy voimassa. Jos olet Bronze-tason asiakas, siirrämme sinut Silver-tasolle. Ilmoitathan kuitenkin Club One -kanta-asiakasnumerosi, maininnan jäsenyydestäsi ja sopimusetunumeron sähköpostitse osoitteeseen erikoisliittymiset@tallinksilja.com, näin rekisteröimme Sinut sopimusetuasiakkaaksi ja postitamme tarvittaessa Silver-tason kortin. Lisätietoa kanta-asiakkuudesta www.clubone.fi

Hintatiedot ja varaukset: Silja Line: puh. 0600 174 552, Tallink: puh. 0600 15700 (1,75€/vastattu puhelu + pvm/mpm).

Huom! Jos tiput Club One Bronze -tasolle, pääset takaisin Club One Silver –tasolle ilmoittamalla Silja Linelle tai Tallinkille olevasi Union jäsen

Matkailukeskus Pajarinhovi, Kitee

Matkailukeskus Pajarinhovi Kiteen Eläinpuiston vieressä antaa Union jäsenille perheenjäsenineen 20 % alennuksen Pajarinhovin normaalihintaisesta majoituksesta, pääsylipuista Pajarinhovin kylpylään ja Kiteen eläinpuistoon. Lisätietoa www.pajarinhovi.fi.

Jäsenedut.fi

Unio tarjoaa jäsenilleenJäsenedut.fi -palvelun veloituksettoman käyttöoikeuden. Palvelun kautta saat satoja erilaisia jäsenetuja verkkokaupoista ja kivijalkamyymälöistä. Palveluun pitää rekisteröityä, koska alennukset saa vain ammattiliittoon kuuluva ja hänen perheenjäsenensä. Rekisteritietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille.

Liikkeissä asioimista varten Jäsenedut.fi:n logo löytyy jäsenkortista. Union jäsenkortin esittämällä saat edut käyttöösi. www.jasenedut.fi.

Katso vielä lisätietoja Union jäsenyhdistysten lomaosakkeista:

Kelan toimihenkilöt ry:n jäsenten käytössä olevat lomaosakkeet: Lomaosakkeet

– Vuosi 2020: KTH on avannut haun jäsenilleen 1.10.2019 lukien. Nousulaisille haku avataan 1.4.2020 lukien. 1.4.2020 lukien myös nousulaiset voivat kirjautua KTH:n jäsensivuille ja
varata lomaviikkoja. KTH:n jäsensivuille kirjaudutaan jäsennumerolla ja salasanalla.

–  Jatkossa KTH avaa lomaviikkojen varaukset omille jäsenilleen 1.10. lukien ja nousulaisille 1.12. lukien.

– Kohdetiedot: KTH – lomaosakkeet

Ammattiyhdistys Nousu ry:n jäsenten käytössä olevat Holiday Club’in lomaosakkeet: Lomaosakkeet

– Nousu avaa kevään Holiday Club lomaosakehaun jäsenilleen keväisin ja syksyisin erikseen ilmoitettuina ajankohtina. Keväisin haetaan tulevan syksyn ja syksyllä seuraavan vuoden
kevään lomaviikot.
– Syksyn haku nousulaisille järjestetään maalis-huhtikuussa, arvonta huhtikuun alussa, jonka jälkeen KTH:laiset voivat hakea lomaviikkoja (viikot 23-52).
–  Vuosi 2020 poikkeus: Nousu on avannut haun jäsenilleen 1.10.2019 lukien ja KTH:laiset voivat hakea lomaviikkoja 1.4.2020 lukien loppuvuodelle.
– Varauskäytännöt kerrotaan lomaosakehaun yhteydessä.
– Kohdetiedot: Nousu – lomaosakkaeet

UNIO jäsenetuesite 2020