Webinaareja tarjolla

Unio järjestää yhdessä Nordic Financial Unions’in eli NFU:n kanssa kolme kaikille Union jäsenille avointa rahoitusalan työnteon haasteita käsittelevää webinaaria.

Tunnin mittaisiin webinaareihin ovat tervetulleita kaikki pohjoismaisten finanssialan ammattiliittojen jäsenet. Webinaarit pidetään englanniksi. Webinaarien aiheet, sisällöt ja ajankohdat ovat:

1.

Maanantai 6.9.2021 klo 13-14: ”Return to the office – trends in the finance sector” (vapaa suom. ”Paluu etätyöstä työpaikalle”)

Miten paluuta etätyöstä työpaikalle ollaan toteuttamassa pohjoismaisissa pankeissa? Koronapandemian aikana etätyön huomattiin olevan niin tehokasta ja tuottavaa, että osa pankeista on vähentämässä toimistotilojaan. Miten työntekijöiden oikeus ja mahdollisuus tehdä etätyötä saadaan säilytettyä ja miten paluu työpaikalle voidaan joustavasti toteuttaa? Webinaarissa keskustelevat Louise Luxhöl (Organisational behavior expert) ja kolme pohjoismaisten finanssialan liittojen edustajaa.

2.

Maanantai 18.10.2021 klo 13-14: ”Launch of a new report on Compliance” (vapaa suom. ”Sääntelyn vaikutus rahoitusalan työhön – NFU:n raportin julkistus”)

NFU julkaisee tuoreen selvityksen sääntelyn vaikutuksista pankkityöhön. Selvitys on jatkoa 2018 julkaistuun raporttiin. Ovatko työmäärät kasvaneet, onko kuormitus lisääntynyt sääntelyn myötä? Onko digitalisaatio helpottanut työntekoa? Webinaarissa selvityksen tekijöitä Jonas Dhyrbye’ta ja Steffen Löfvallia haastattelee Carin Hallerström ja Simon Jernberg NFU:sta.

3.

Maanantai 15.11.2021 klo 13-14: ”Sustainable finance” (vapaa suom. ”Vastuullisuuden merkitys finanssialan työssä”)

NFU julkaisee syksyllä selvityksen vastuullisuuden ja kestävän kehityksen vaatimusten vaikutuksista finanssialan työntekijöihin ja työhön. Selvityksen pohjalta annettavia liittojen suosituksia on valottamassa NFU:n asiantuntija Vasilka Lalevska ja kaksi liittojen edustajaa.

Ilmoittaudu webinaariin tästä linkistä.

NFU on Suomen, Ruotsin, Norjan, Tanskan ja Islannin finanssialan ammattiliittojen yhteistyöelin edustaen 150.000 työntekijää. NFU:n kautta vaikutetaan EU:n lainsäädäntövalmisteluun. NFU:n teettämiä selvityksiä hyödynnetään ammattiliittojen jäsenten edunvalvonnassa. Lisätietoa NFU:n verkkosivuilta.

Julkaistu 27.8.2021